Friday, February 1, 2008

Ik en... kakkerlakken

Het is niet zo dat ik wil zeuren...
Ik weet dat ze erbij horen...
En inderdaad: ze doen geen vlieg kwaad, ook mij niet...
Maar:
Ik vind ze eng, heel erg eng

Stel je even voor:
Je bent op de Malediven, op één van die kleine romantische eilanden.
Een huisje aan het strand met een afgesloten tuin waar je lekker buiten kunt douchen.
Een fantastische strandbar waar je al snel vriendjes wordt met de barman.
Tot laat in de nacht schenkt hij menig gratis cocktail stiekem onder de bar.

Aangenaam aangeschoten loop je terug over het strand.
Bij het huisje twijfel je:
Ga ik direct slapen of zal ik toch nog even mijn tanden poetsen?

Ik koos voor het laatste (Stom!)
Waggelend naar de buitenbadkamer duw ik de deur open en klik het licht aan.

Op nog geen halve meter afstand ligt mijn tandenborstel.
Maar hij beweegt!
Ik tref een vuistgrote kakkerlak aan die mijn tandenborstel erg aantrekkelijk vindt!
Weg is mijn heerlijke alcohol roes!

Je begrijpt: de volgende ochtend heb ik nog altijd mijn tanden niet gepoetst...
Op naar de "campingwinkel". Ik word stralend begroet door een meneer die mij verteld dat hij inderdaad tandeborstels verkoopt.
Voor maar 15 Dollar per stuk!
"Ja mevrouw, we moeten ze importeren he"

No comments: